Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля «Нове будівництво ПЛ 330 кВ Дністровська ГАЕС – ПС 750 кВ «Вінницька». Вінницька та Чернівецька області»
____________________________________
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
не зазначається суб’єктом господарювання)
____________________________________
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
для паперової версії зазначається
суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО
«НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО»,
код згідно з ЄДРПОУ 00100227
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця, ідентифікаційний код або у разі відсутності ідентифікаційного коду зазначаються паспортні дані (серія, номер паспорта, ким і коли виданий) фізичної особи – підприємця)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
-
Інформація про суб’єкта господарювання:
Юридична адреса (адреса для листування): 01032, м. Київ, вул. Симона Петлюри, 25,
тел.: +38(044)238-30-15, e-mail: svetelik.oo@ua.energy, контактна особа – Светелік Олександр Олександрович.
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи-підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
-
Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи:
Планована діяльність, її характеристика
Планована діяльність передбачає будівництво нової двоколової повітряної лінії (ПЛ) напругою 330 кВ від Дністровської ГАЕС до підстанції (ПС) 750 кВ «Вінницька» з метою забезпечення споживання та видачі потужності генерації Дністровської ГАЕС після введення в роботу чотирьох гідроагрегатів. Траса нової ПЛ 330 кВ Дністровська ГАЕС – ПС 750 кВ «Вінницька» проходитиме територією Вінницької та Чернівецької областей по найкоротшому напрямку з перетином існуючих інженерних споруд.
Планована діяльність передбачена програмою розвитку гідроенергетики України до 2026 року, планом розвитку системи передачі електроенергії до 2030 року та схемою розвитку електричних мереж ОЕС України.
Технічна альтернатива 1
Планована діяльність включає:
-
будівництво нової ПЛ 330 кВ;
-
перевлаштування існуючих мереж та комунікацій на перетинах з новою ПЛ;
-
приєднання нової ПЛ до КРУЕ 330 кВ Дністровської ГАЕС та до ВРУ 330 кВ ПС 750 кВ «Вінницька» з урахуванням особливостей розташування заходів діючих ПЛ;
-
встановлення первинного обладнання ВЧ-загороджувачів в ланці ВРУ 330 кВ;
-
прокладання ВОЛЗ;
-
встановлення антени радіотранслятора на існуючих радіовежах;
-
передбачення грозозахисту проектної двоколової ПЛ;
-
реконструкцію систем управління, захистів, сигналізації, зв’язку та інше.
Основні параметри, виконання розстановки опор з визначенням координат центрів опор, довжини прогонів проектної ПЛ, розміри земельних ділянок під опори, будівельних майданчиків визначатимуться з урахуванням вимог ПУЕ та інших нормативних документів згідно законодавства.
Технічна альтернатива 2
Технічною альтернативою ПЛ є будівництво та експлуатація підземної кабельної лінії електропередачі. У зв’язку з економічною та технічною недоцільністю, великою довжиною траси та відповідним залученням великої кількості землекористувачів та землевласників, неефективністю з точки зору раціонального та екологічно безпечного використання природних ресурсів, оптимальним варіантом є технічна альтернатива 1.
Нульова технічна альтернатива
Нульовою технічною альтернативою є відмова від планованої діяльності, що не дасть змоги реалізувати повноцінне введення в роботу чотирьох гідроагрегатів та видачу потужностей Дністровської ГАЕС, йтиме в розріз з схемою розвитку електричних мереж ОЕС України, зменшить можливості для забезпечення електроенергією споживачів.
-
Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи:
Траса нової ПЛ 330 кВ Дністровська ГАЕС – ПС 750 кВ «Вінницька» буде проходити територією Вінницької та Чернівецької областей.
Початком траси ПЛ 330 кВ є кінцеві опори, що встановлюються біля будівлі КРУЕ на території Дністровської ГАЕС, що розташована на відстані 8 км від м. Новодністровськ у Сокирянській ОТГ Чернівецької області. Кінцем траси є ВРП 330 кВ ПС 750 кВ «Вінницька», що знаходиться на північ від с. Гуменне Вороновицької ОТГ Вінницького р-ну Вінницької обл.
Розглядається два варіанти проходження ПЛ 330 кВ.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1
Центральний варіант проходження траси: найкоротший напрямок, орієнтовна довжина 140 км. Починаючи від Дністровської ГАЕС, що знаходиться на території Сокирянської ОТГ Чернівецької області, траса перетинає р. Дністер і прямує в північно-східному напрямку по територіях Яришівської, Вендичанської, Мурованокуриловецької, Копайгородської, Шаргородської, Станіславчицької, Жмеринської, Гніванської, Сутисківської, Лука-Мелешківської та Вороновицької ОТГ Вінницької області.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2
Західний варіант проходження траси: вздовж кордонів існуючих ПЛ 330 - 750 кВ, орієнтовна довжина 170 км. Починаючи від Дністровської ГАЕС, що знаходиться на території Сокирянської ОТГ Чернівецької області, траса перетинає р. Дністер і прямує в північно-східному напрямку по територіях Яришівської, Мурованокуриловецької, Барської, Северинівської, Жмеринської, Якушинецької, Агрономічної, Гніванської, Сутисківської, Лука-Мелешківської та Вороновицької ОТГ Вінницької області.
Вибір траси обумовлений наступними умовами: мінімальна кількість кутів, проходження по землях, вільних від забудови, лісів та по можливості за межами природно-заповідних об’єктів. Крім того, штучними та природними перешкодами, що вплинули на вибір варіанту траси, є населені пункти, промислові об’єкти (в т.ч. існуючі ПЛ 10 – 750 кВ), ділянки дачної забудови, сади, сільськогосподарські землі, річки, ліси, а також рельєф місцевості вздовж траси ПЛ.
Таким чином, для провадження планованої діяльності оптимальний вибір є територіальна альтернатива 1.
-
Соціально економічний вплив планованої діяльності:
Планована діяльність матиме позитивний соціально-економічний вплив, що характеризується забезпеченням електроенергією комунально–побутових споживачів та промислових об’єктів, підвищенням надійності та сталості електропостачання, розподілу електричної енергії для безперебійної передачі споживачам, забезпеченням робочими місцями працездатного населення на період будівництва, сплатою податків в місцеві бюджети, покращенням економічної ситуації регіону.
-
Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо):
Загальні характеристики:
Відповідно до техніко-економічного обґрунтування та експертного звіту щодо розгляду проектної документації визначаються основні параметри планованої діяльності:
ПЛ 330 кВ по всій довжині передбачено у двоколовому виконанні.
Найвища номінальна напруга – 330 кВ.
Довжина траси – близько 140 км. Остаточна довжина траси ПЛ буде уточнена на стадії погодження траси ПЛ із землевласниками та землекористувачами.
Проводи - по два проводи у фазі марки АС 400/51 та марки АС500/336.
Захист від ударів блискавки виконується двома тросами.
Опори – проміжні металеві, анкерні та анкерно-кутові металеві. Тип фундаментів – збірні залізобетонні.
Кабель ВОЛЗ – марки ОКГТ.
Траса ПЛ 330 кВ перетинатиме існуючі інженерні споруди та об’єкти: автодороги з твердим покриттям, електрифіковані та неелектрифіковані залізниці, нафтопровід, газопроводи, ПЛ 10 - 330 кВ, великі, малі та середні річки.
Тривалість будівництва – 11 місяців.
Основні конкретні технічні рішення будуть визначені проектною документацією.
-
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
Щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно з законодавством України, а також згідно технічних умов та містобудівних умов та обмежень, включаючи дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних, містобудівних і територіальних та інших обмежень згідно з діючими нормативними документами.
Правилами охорони електричних мереж, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.1997 № 209, визначені охоронні зони об’єктів енергетики, які встановлюються вздовж повітряних та кабельних ліній електропередачі та навколо електростанцій, електропідстанцій, струмопроводів і пристроїв, для забезпечення нормальних умов експлуатації об’єктів енергетики, запобігання ушкодженню, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об’єкти. Охоронні зони встановлюються уздовж повітряних ліній електропередачі – 30 метрів для ПЛ 330 кВ; за периметром трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв - на відстані 3 метрів від огорожі або споруди.
З метою захисту населення від впливу електричного поля повітряних ліній електропередачі встановлюються санітарно-захисні зони відповідно до Державних санітарних правила планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом МОЗ України від 19 червня 1996 року №173 (ДСП 173-96) та Державних санітарних норм і правил захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань, затверджених Наказом МОЗ України від 01.08.1996 №239 (ДСН 239-96), розміри яких залежать від типу і напруги енергооб’єкта.
СЗЗ встановлюється вздовж траси ПЛ по обидва боки. Розміри СЗЗ визначаються від проекції на землю крайнього струмонесучого дроту в перпендикулярному до ПЛ напрямку до відстаней, на яких забезпечується гранично допустимий рівень поля, встановлений діючими санітарними нормами. Для ПЛ електропередачі напругою 330 кВ встановлюється межа СЗЗ в одну сторону 20 м. Напруженість ЕП за межами СЗЗ не повинна перевищувати 1 кВ/м.
Обмеженнями для планованої діяльності також будуть:
- дотримання обмежень, визначених Водним кодексом України під час проведення робіт на землях водного фонду, у межах прибережних захисних смуг та водоохоронних смугах водних об'єктів;
- дотримання обмежень в межах охоронних зон електричних мереж повітряних ліній електропередачі згідно з постановою Кабінета Міністрів України від 4 березня 1997 р. № 209 «Про затвердження Правил охорони електричних мереж»,
- обмеження у використанні земель, передбачених документацією із землеустрою, з урахуванням проектних даних та відповідно до вимог ДБН В.2.5-16-99 «Інженерне обладнання зовнішніх мереж. Визначення розмірів земельних ділянок для об`єктів електричних мереж»;
- дотримання законодавчих вимог обмеження впливу на тваринний та рослинний світ для збереження біорізноманіття; недопустимість погіршення середовищ існування та умов розмноження представників фауни; запобігання небажаним змінам природних рослинних угрупувань та негативному впливу на них; обов’язкове встановлення протипташинних загороджувачів на опорах;
- дотримання нормативів гранично-допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та рівнів акустичного, електромагнітного, інфразвукового впливу;
- не допускати забруднення ґрунтів, поверхневих та підземних вод під час будівництва та експлуатації об’єкту;
- дотримання обмежень, встановлених для об'єктів архітектурної, археологічної та культурної спадщини та їх охоронних зон у відповідності до Законів України «Про охорону археологічної спадщини» та «Про охорону культурної спадщини». Будівництво здійснювати з урахуванням археологічних досліджень площадок забудови;
- дотримання обмежень, які встановлені в ЗУ «Про природно-заповідний фонд та чинним законодавством для об’єктів природно-заповідного фонду, екологічної мережі, смарагдової мережі.
- дотримання вимог законодавства в сфері поводження з відходами. Відходи, що утворюватимуться в процесі будівництва та експлуатації, повинні передаватись іншим власникам згідно попередньо укладених договорів з метою їх подальшого зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, захоронення, видалення.
- виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів;
- рекультивація земель після завершення будівельних робіт;
- дотримання вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 3012.2014 №1417 та Правил пожежної безпеки в компаніях, на підприємствах та в організаціях енергетичної галузі України, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 26.09.2018 №491;
- створення нормативних умов праці на всіх робочих місцях.
Суб’єкт господарювання бере на себе зобов’язання дотримання вимог чинного природоохоронного та санітарного законодавства при будівництві та експлуатації об’єкту планованої діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні, захисні, відновлювальні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації об’єкту. При дотриманні зазначених вимог вплив на навколишнє середовище мінімальний і додаткових екологічних обмежень не потребує.
Щодо технічної альтернативи 2
Екологічні та інші обмеження за альтернативою 2 не розглядаються.
Щодо територіальної альтернативи 1
-
дотримання обмежень визначених Водним та Земельним кодексами України.
-
дотримання розмірів санітарно-захисної зони об’єкта та вимог до неї;
-
дотримання розмірів охоронних зон електричних мереж повітряних ліній електропередачі;
-
кадастрово-земельні обмеження, обмеження щодо облаштування ПЛ, включаючи рельєф,
кількість приватних земельних ділянок, які будуть вилучатись, довжину ПЛ, кількість необхідних опор, екологічні обмеження охоронних територій.
Щодо територіальної альтернативи 2
Екологічні та інші обмеження аналогічні альтернативі 1
-
Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
Щодо технічної альтернативи 1
Встановлення комплексу технологічного обладнання має здійснюватись з урахуванням вимог техніки безпеки і виробничої санітарії. Передбачено розробку і застосування заходів, направлених на запобігання аваріям, обмеження їх наслідків та захист людей і довкілля від їх впливу.
Інженерна підготовка території включає планування майданчиків та облаштування фундаментів під опори ПЛ та інші необхідні споруди. При розробці проекту під фундаменти для опор всі заходи з інженерної підготовки та захисту території від несприятливих природних впливів (зсуви, ерозія схилів, підтоплення тощо) будуть розроблятися з урахуванням результатів інженерно-геологічних вишукувань. Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, екологічні, та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі згідно чинного законодавства. Проектні рішення в період будівництва та експлуатації будуть забезпечувати раціональне використання ґрунту, будуть передбачені заходи протидії просіданню, активізації інших екзогенних процесів, а також охоронні, відновлювані, захисні та компенсаційні заходи.
Розміщення та використання технологічного обладнання має здійснюватись з урахуванням вимог техніки безпеки і виробничої санітарії.
Щодо територіальної альтернативи 1
Передбачається влаштування тимчасових під’їзних доріг, всіх необхідних комунікацій та споруд, перевезення обладнання, будівельних матеріалів та конструкцій; перебазування будівельних машин, механізмів, автотранспорту.
Щодо технічної альтернативи 2
Технічна альтернатива 2 не розглядається, тому еколого-інженерна підготовка та захист території за альтернативою не розглядається.
Щодо територіальної альтернативи 2
Аналогічно альтернативі 1
-
Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
Можливі впливи планованої діяльності на довкілля включають:
Клімат і мікроклімат: негативного впливу не передбачається. Локальне підвищення температури повітря та вологості не прогнозується. Викиди, які можуть вплинути на клімат і мікроклімат в прилеглій місцевості, відсутні.
Повітряне середовище: на етапі будівництва очікуються локальні викиди від двигунів внутрішнього згоряння автомобілів та спецтехніки, пилу від проведення земляних робіт, від зварювальних та газорізальних робіт, фарбувальних робіт, генераторів електроенергії. При цьому викиди матимуть контрольований короткостроковий характер, концентрації забруднюючих речовин в повітрі не перевищуватимуть рівнів ГДК. Таким чином, влив на атмосферне повітря на етапі будівництва знаходитиметься в межах нормативів. Під час експлуатації ПЛ 330 кВ вплив на атмосферне повітря не здійснюватиметься.
Водне середовище: Переходи проектованої ПЛ 330 кВ через водотоки здійснюються одним прогоном без встановлення проміжних опор у руслах водних об'єктів. На етапі будівництва ймовірність забруднення буде мінімізована шляхом дотримання будівельних технологічних вимог, використанням передових методів будівництва та забезпеченням чіткого нагляду за підрядними організаціями. Всі потреби у воді (питна та технічна) для будівельних та ремонтних бригад буде забезпечуватись на місцевому рівні, підвезення води до будівельних майданчиків здійснюватиметься вантажівкою. Скидання стоків в поверхневі та грунтові води відсутнє. Таким чином, потенційний вплив планованої діяльності на водне середовище знаходитиметься в межах допустимих норм. В період експлуатації вплив планованої діяльності на водне середовище не здійснюється.
Грунти: впливом при проведенні будівельно-монтажних робіт є механічне порушення шару ґрунту при вийманні та зворотному засипанні, ущільненні ґрунту, улаштуванні основи під фундамент та динамічному навантаженні під час руху спецтехніки визначеною шириною смуги між опорами по всій довжині траси ПЛ. При земляних роботах по влаштуванню фундаментів попередньо проводиться зрізання рослинного шару ґрунту з майданчика будівництва та його складування в тимчасових відвалах. Частина ґрунту використовується для покриття обвалування, решта розрівнюється на прилеглій території під час рекультивації. Існує потенційна можливість забруднення ґрунтів в результаті розливу чи витоку паливо-мастильних матеріалів машин та механізмів. Для попередження забруднення необхідне обов’язкове використання абсорбентів. В період експлуатації вплив на ґрунти не здійснюватиметься.
Геологічне середовище: планована діяльність не призведе до виникнення негативних ендогенних чи екзогенних процесів та явищ природного чи техногенного походження (тектонічних, сейсмічних, геодинамічних, зсувних, селевих, карстових тощо).
Відходи: безпосередньо в процесі експлуатації об’єкта утворення відходів не передбачається. В процесі будівельних та монтажних робіт утворюватимуться відходи, ідентифіковані за державним класифікатором відходів. Всі відходи зберігатимуться у відповідності з санітарними нормами і по мірі накопичення будуть передані відповідно до укладених договорів та вимог екологічної безпеки спеціалізованим організаціям.
Земельні ресурси: передбачається викуп або вилучення (згідно вимог чинного законодавства) земельних ділянок в постійне користування для розміщення опор ПЛ та окремо тимчасове користування земельними ділянками на період проведення будівельно-монтажних робіт. Місця розташування опор визначаються проектною документацією. Передбачається зміна цільового призначення земельних ділянок з земель сільськогосподарського призначення на землі енергетики для розміщення виключно опор ПЛ. Після завершення усіх будівельно-монтажних робіт виконується рекультивація земель, порушених під час будівництва, видалення будівельного та іншого сміття, благоустрій прилеглої території.
Біорізноманіття: в період будівництва очікується мінімальний локальний тимчасовий вплив на рослинний світ, що обмежений ділянками, відведеними під фундаменти для опор та визначеною шириною смуги між опорами по всій довжині траси ПЛ. При цьому передбачені дії, направлені на мінімізацію ризиків щодо порушення природного рослинного покриву при будівництві ПЛ. Планована діяльність суттєво не змінить складу рослинних угрупувань, фауни, видової різноманітності, популяцій домінуючих, цінних і видів, що охороняються, їх стану. Втрати тваринного світу чи витіснення з ареалу поширення не відбудеться. Для цілей експлуатації передбачено встановлення пташиних загороджувачів на траверсах опор з метою запобігання загибелі птахів внаслідок ураження електричним струмом. Вплив електромагнітного випромінювання на тваринний світ знаходитиметься в межах норм.
Культурна та архітектурна спадщина: планована діяльність не має безпосереднього впливу на будь-яку міжнародну або національно визнану культурну спадщину. Результати археологічної експертизи були враховані під час вибору траси проходження ПЛ, щоб забезпечити мінімізацію та виключення прямого впливу на існуючі археологічні чи культурні об’єкти.
Природно-заповідний фонд, екологічна та смарагдова мережа: вибір траси проходження ПЛ 330 кВ здійснюється з умовою максимально можливого обходу об’єктів ПЗФ, не зачіпає землі природних заповідників, парків, та інших об’єктів. Вплив на об’єкти ПЗФ відсутній або зведений до мінімуму.
Вплив шуму: Під час експлуатації шумовий вплив відсутній. На стадії проведення будівельно-монтажних робіт джерелом шуму буде автотранспорт, будівельна техніка та механізми, що носять тимчасовий характер, не матимуть довгострокового шкідливого впливу. При цьому акустичний вплив не перевищує допустимих рівнів згідно вимог законодавства;
Електромагнітне випромінювання: Під час експлуатації ПЛ виникає електромагнітне випромінювання. Нормування електромагнітного випромінювання радіочастотного діапазону на робочих місцях здійснюється згідно з “Державними санітарними нормами і правилами при роботі з джерелами електромагнітних полів”, затвердженими наказом МОЗ України від18.12.2002 за № 476. Захист персоналу від дії ЕМП досягається шляхом проведення організаційних, інженерно-технічних заходів, а також використання засобів індивідуального захисту. З метою захисту населення від впливу ЕМП встановлюється СЗЗ, за межами якої напруженість електричного поля не перевищуватиме 1,0 кВ/м, магнітного поля – не перевищуватиме 1,4 кА/м;
Навколишнє соціальне середовище – позитивний аспект в частині підвищення надійності енергозабезпечення регіону, позитивного впливу на місцеву соціально-економічну ситуацію, створення додаткових робочих місць та поповнення місцевого бюджету податками.
Навколишнє техногенне середовище – планована діяльність не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища за умов комплексного дотримання правил будівництва та експлуатації.
Для здійснення планованої діяльності встановлюється комплекс заходів та умов, спрямованих на мінімізацію можливих впливів; виконання та дотримання цих вимог забезпечує мінімальний вплив на навколишнє середовище, екологічно безпечну господарчу діяльність підприємства, не порушуються сприятливі перспективи соціально-економічного розвитку регіону, виключається загроза для життя і здоров’я місцевого населення, дотримуються всі норми діючого природоохоронного законодавства.
Щодо технічної альтернативи 2
Не розглядається.
Щодо територіальної альтернативи 2
Сфера, джерела та види можливого впливу аналогічні територіальній альтернативі 1, але при цьому вплив охоплюватиме більшу територію через довшу довжину траси.
-
Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт статті 3. Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»):
Об’єкт планованої діяльності відноситься до:
- першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля згідно п. 20 ч. 2, ст. 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” (будівництво повітряних ліній електропередачі напругою 220 кіловольт або більше і довжиною понад 15 кілометрів);
- другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля згідно п. пункту 2, частини 3, стаття 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду діяльності, зазначеного у частинах другій та третій цієї статті) та зміна цільового призначення особливо цінних земель).
-
Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі) наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного (зачеплених держав):
Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.
-
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту оцінки впливу на довкілля:
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, розробляється у відповідності до ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та враховує Наказ Міністерства захисту довкілля і природних ресурсів України від 15 березня 2021 року № 193 «Про затвердження Загальних методичних рекомендацій щодо змісту та порядку складання звіту з оцінки впливу на довкілля».
-
Процедура оцінки на довкілля та можливості для участі у ній громадськості:
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідну до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
а) підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
б) проведення громадського обговорення планованої діяльності;
в) аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформацію, отриману від громадськості під час громадського обговорення, інша інформація;
г) надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом 5 цього пункту;
д) врахування висновку оцінки впливу на довкілля у рішення впровадження планованої діяльності, зазначеною у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує не допустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органам поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. При проведенні громадського обговорення буде враховано Постанову Кабінета Міністрів України від 13 грудня 2017 р. № 989 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля».
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
-
Громадське обговорення обсягу дослідження та рівня інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля:
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному вебсайті уповноваженого органу, зазначеному в пункті 15 цього повідомлення, приймаються зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу дослідження та рівня деталізації, інформації, що підлягає до включення до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду ваших зауважень та пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передачі суб’єкту господарювання (протягом 3 робочих днів з дня отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково, або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки звіту на дозвілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності:
Відповідно до законодавства, рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Дозвіл на виконання будівельних робіт,
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України „Про оцінку впливу на довкілля”)
що видає Державна інспекція архітектури та містобудування України.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягають включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України: поштова адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 35; відділ оцінки впливу на довкілля, тел: (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, електронна пошта: OVD@mepr.gov.ua; контактна особа - Грицак Олена Анатоліївна, заступник директора департаменту - начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів.
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)