Яришівська громада
Вінницька область, Могилів-Подільський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Оголошеня про початок проведення громадського обговорення!

Дата: 03.08.2023 14:31
Кількість переглядів: 369

Фото без опису

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення (слухання) щодо ліквідації Козлівського ліцею Яришівської сільської ради

1. Найменування організатора громадського обговорення (слухань) - Яришівська сільська рада.

2. Ініціатор громадського обговорення (слухань) - Яришівська сільська рада.

3. Мета: врахування думки жителів Яришівської сільської ради щодо ліквідації Козлівського ліцею Яришівської сільської ради.

4. Соціальні групи населення на які поширюватиметься дія прийнятого рішення: жителі Яришівської сільської ради.

 

Запрошуємо вас долучитися до громадського обговорення проєкту рішення про ліквідацію Козлівського ліцею Яришівської сільської ради.

 

Відповідно до Конституції України, пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»:

  • «Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності приймає його засновник (засновники)».
  • «Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства».
  • «Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради».
  • «Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника.

Відповідно до Конституції України (стаття 143):

  «Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».

Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стаття 26):

  «Реорганізація, перепрофілювання, або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».

Закону України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 32).

  « Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання ( зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник».

Закону України «Про освіту» (стаття 25):

«Засновник закладу освіти зобов’язаний: у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти».

  Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування у колективі однолітків, формувати лідерські якості, інтелектуальні, творчі , спортивні здібності тощо. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні.

  Період реформ, розпочатий державою, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало закладів освіти стали напівпорожніми.

   Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх  та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.

   Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти громади повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.

   Тому перед місцевою владою постає питання раціонального розподілу освітньої субвенції та утримання закладів освіти (оплату за енергоносії, зарплату технічному персоналу громада платить із власного бюджету) та переведення дітей до більших шкіл для забезпечення кращих умов навчання завдяки вивільненим коштам.

 В закладах загальної середньої освіти Яришівської сільської ради

розрахункова наповнюваність класів (РНК) =11,0, фактична наповнюваність класів (ФНК) =5,12. Освітня субвенція  ( заробітна плата педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти) з 2023 року  для ЗЗСО Яришівської сільської ради надається в розрахунку на класи, що мають наповнюваність 11,0 учнів  у зв’язку з чим у закладах загальної середньої освіти не вистачає 2021875 грн. на заробітну плату педагогічним працівникам.

На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні, знижується народжуваність, відповідно, зменшується кількість учнів, особливо старшої школи. У той же час, саме наповнюваність класів є основною складовою розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і, яка передбачена, виключно на заробітну плату педагогічних працівників.

Назва ЗЗСО

К-ть учнів
на 2022-2023

н. р.

З них на пед. патрон.

на 2022-2023 н. р.

К-ть класів на 2022-2023 н. р.

Середня наповнюваність на 2022-2023 н. р.

Вартість утримання 1 учня (грн) на 2022-2023 н. р.

Козлівський ліцей

27

27

0

0

89287,82

Хоньковецькийліцей

69

0

10

6,9

73882,20

Юрковецький ліцей

100

4

9

11,1

50962,35

Яришівськийліцей

138

0

11

12,6

43478,51

Липчанська гімназія

42

11

8

5,3

58022,28

Лядівська гімназія

44

9

5

8,8

49843,69

ВСЬОГО

420

51

40

10,5

55193,97

 

   Значною проблемою залишається утримання та належне функціонування шкіл із малою наповнюваністю учнів. Так, у Козлівському ліцеї у 2022-2023 навчальному році навчалося 27 учнів, вартість утримання одного учня даного закладу становить 89 тис. 288 грн. Такі затрати (які у 2 рази перевищують не лише вартість утримання учня у школах, де вона найнижча, а й середній показник по громаді) спрямовуються не на розвиток галузі чи забезпечення якості освіти, а виключно на оплату праці, утримання приміщення та сплату комунальних платежів. Для порівняння, у Яришівському ліцеї  навчається 138 учнів та вартість утримання одного учня даного закладу становить 43 тис. 479 грн. Звертаємо увагу на те, що кількість учнів Яришівського ліцею перевищує в 5 разів (27 учнів та 138 учнів), а вартість утримання учня в школі у 2 рази дешевше (43 тис. 479 грн та 89 тис. 288 грн).

     Окрім того, у школах з малою наповнюваністю учнів один учитель, як      правило, викладає кілька навчальних предметів, а у класах, де менше 5-ти учнів організовано індивідуальне навчання, відсутня повноцінна позакласна, спортивно-масова, виховна робота, що не сприяє соціалізації учнівської молоді, учні таких шкіл не беруть участь у районних олімпіадах, конкурсах, спортивних змаганнях. Є також проблеми з організацією харчування у таких закладах, медичного обслуговування дітей тощо.

    Відповідно до Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015р. №6 зі змінами та доповненнями: «За рахунок субвенції не здійснюється з 1 вересня 2016 року фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи та приватних закладів загальної середньої освіти), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб».

       Відповідно до даних електронної системи управління освітою ПАК «АІКОМ», станом на 28.07.2023 р., у Козлівському ліцеї зареєстровано 24 учні на 2023-2024 н. р.

       На сьогодні єдиним оптимальним завданням  у вирішенні проблеми малокомплектності шкіл є оптимізація мережі, зокрема ліквідація Козлівського ліцею Яришівської сільської ради.  Учнів 1-9 класів даного навчального закладу планується підвозити шкільним автобусом. Вивчається питання працевлаштування вчителів в школах громади.

       Проаналізувавши перспективну мережу, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу, виносимо на громадське обговорення питання ліквідації Козлівського ліцею Яришівської сільської ради.

Отже, можливі варіанти вирішення питання щодо перспективного планування спроможної освітньої мережі на території Яришівської сільської ради пропонуються на розгляд та громадське обговорення за наступним планом:

Відповідно до вище перерахованих нормативних актів провести оптимізацію закладів освіти , засновником яких є Яришівська сільська рада:

2.  Ліквідувати Козлівський  ліцей Яришівської сільської ради (24021, вул. Незалежності, буд. 2, с. Козлів, Могилів-Подільський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 26220064)  з одночасним припиненням його статусу як юридичної особи з 31 серпня 2023 року.

Окремо зазначаємо, що довіз учнів Козлівського ліцею буде забезпечено плановими перевезеннями спеціалізованим транспортом, згідно  визначених маршрутів.

Формат проведення громадського обговорення

    Громадське обговорення щодо ліквідації Козлівського ліцею Яришівської сільської ради згідно проєкту рішення сесії Яришівської сільської ради «Про ліквілацію Козлівського ліцею Яришівської сільської ради» проводитиметься:

  • в онлайн режимі шляхом направлення звернень та пропозицій щодо питання громадського обговорення в електронному вигляді на електронну пошту 04326879@ukr.net;
  • у письмовому вигляді за допомогою поштового зв’язку на юридичну адресу: 24024 , Вінницька обл., Могилів-Подільський р-н, с. Яришів , вул. Головна ,19/1;
  • шляхом залишення звернень та пропозицій у скриньках, розміщених на території відповідних старостинських округів.

Для участі в обговоренні запрошуються усі жителі сільської місцевості Яришівської сільської ради з 04 серпня 2023р. по 18 серпня 2023р включно .

Місцезнаходження, адреса електронної пошти,номер телефону організатора громадського обговорення,за якими можна отримати консультації з питань, що винесено на громадське обговорення: с. Яришів, вул. Головна,19/1,  е-mail: пошту 04326879@ukr.net

    Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення: Ткач Олена Григорівна – секретар Яришівської сільської ради. Контактна особа – Косарчук Наталія Олексіївна – начальник відділу освіти, культури, туризму, молоді та  спорту Яришівської сільської ради.

     Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на офіційному сайті Яришівської сільської ради.

 

Рішення сесії 8 скликання Яришівської сільської ради №­­­­ 1634-33/2023 від ­­­­­03.08.2023р. « Про організацію та проведення громадського обговорення (слухання) щодо ліквідації Козлівського ліцею Яришівської сільської ради».

 

Проєкт рішення "Про ліквідацію Козлівського ліцею Яришівської сільської ради"  ЗАВАНТИЖИТИ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь