ОБҐРУНТУВАННЯ технічних та якісних характеристик закупівлі послуги з розподілу електричної енергії, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Яришівська сільська рада Могилів-Подільського району Вінницької області
ОБҐРУНТУВАННЯ
технічних та якісних характеристик закупівлі послуги з розподілу електричної енергії, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Яришівська сільська рада Могилів-Подільського району Вінницької області, 24024, Вінницька обл., Могилів-Подільський район, с. Яришів, вул. Головна 19/1, код ЄДРПОУ – 04326879, орган державної влади та органи місцевого самоврядування.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Послуга з розподілу електричної енергії (код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» — 65310000-9 «Розподіл електричної енергії»).
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі: Закупівля без використання електронної системи, UA-2024-01-18-000531-a
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 267 720.00 грн.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом отриманої / наданої послуги з розподілу електричної енергії (річного та місячного) за календарний рік (бюджетний період). Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився на підставі ціни (тарифу) на послугу з розподілу електричної енергії. Ціни (тарифи) отримані згідно з інформацією, оприлюдненою на офіційному сайті оператора системи розподілу (далі — ОСР) та регулятора (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі — НКРЕКП, Регулятор)), а саме з постанови НКРЕКП 2324 від 09.12.2023 р. для ОСР, який здійснює діяльність у Вінницькій області на дату визначення очікуваної вартості.
Розмір бюджетного призначення: 267 720.00 згідно з рішенням чергової сесії Яришівської сільської ради 8 скликання від 21.12.2023 року №1714-37/2023.
Нормативно-правове регулювання. Закупівля послуги з розподілу електричної енергії, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі регулюються та встановлюються Законом України «Про ринок електричної енергії» (далі — Закон), Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі — ПРРЕЕ), Кодексом системи розподілу, затвердженим постановою НКРЕКП України від 14.03.2018 № 310 (далі — КСР), Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженим постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 (далі — Порядок № 375), Кодексом комерційного обліку, затвердженим постановою НКРЕКП № 311 від 14.03.2018, Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) та іншими нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
Загальні положення. Пунктом 78 статті 1 Закону визначено, що розподіл електричної енергії (далі - розподіл) - транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії.
Статтею 45 Закону передбачено, що Розподіл електричної енергії здійснюється оператором системи розподілу. Діяльність з розподілу електричної енергії підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства. Оператор системи розподілу надає послуги з розподілу електричної енергії на недискримінаційних засадах відповідно до цього Закону, кодексу систем розподілу та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Підтвердженням належності провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії є відомості, розміщені на офіційному вебсайті НКРЕКП у розділі: Електрична енергія / Ліцензування / Реєстри ліцензіатів (вид діяльності — розподіл електричної енергії).
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1470) визначено, що місце провадження господарської діяльності – територія адміністративно-територіальної одиниці, в межах якої розташовані система розподілу електричної енергії, що перебуває у власності, господарському віданні (щодо державного або комунального майна) або в управлінні на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, здобувача ліцензії (ліцензіата), та електричні мережі інших власників, які не здійснюють розподіл електричної енергії відповідно до закону та приєднані безпосередньо або через електричні мережі інших власників до системи розподілу електричної енергії здобувача ліцензії (ліцензіата), до якої (яких) приєднано не менше 50000 споживачів (абонентів), а також територія, на якій розташовані електричні мережі інших власників (а також їх субспоживачів), приєднаних до мереж оператора системи передачі, які не здійснюють розподіл електричної енергії відповідно до закону (далі – власники електромереж) та з якими було укладено договір про постачання електричної енергії або договір про спільне використання технологічних електричних мереж до здійснення заходів з відокремлення.
Постановою НКРЕКП №1414 від 13.11.2018 р. АТ «Вінницяобленерго» видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності, на території Вінницької області, Черкаської та Житомирської областей, в межах місцезнаходження замовника.
Оператор системи розподілу АТ «Вінницяобленерго» повинен забезпечити надання послуги з розподілу електричної енергії на об’єкт замовника комунальні заклади Яришівської сільської ради, який знаходиться на території Яришівської сільської територіальної громади та підключений до місцевих розподільчих мереж відповідно до вимог Кодексу розподільчих систем, технічні та якісні характеристики якої відповідають нормам чинного на території України законодавства, державним, міжнародним стандартам та вимогам державної політики України в галузі захисту довкілля.
Обґрунтування технічних характеристик предмета закупівлі.
Термін постачання — з 01.01.2024 р. по 31.12.2024 р.
Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг розподіленої електричної енергії. За одиницю виміру послуги приймається кіловат-година, яка дорівнює кількості енергії, розділеної по мережах оператора системи розподілу в один кіловат протягом однієї години. Обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та власних потреб об’єкта замовника, враховуючи обсяги розподіленої / спожитої електричної енергії попереднього календарного року, становить 110 000кВт. год на 2024 р.
Клас споживача (за потужністю) — 2 клас.
Ціна (тариф) на послугу з розподілу електричної енергії є регульованою та встановлюється НКРЕКП.
Обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 2.1. розділу ІІ КСР якість електричної енергії - сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначенням.
Відповідно до підпункту 4.1.7. пункту 4.1. розділу ІV КСР відповідальність за якість електричної енергії, отриманої споживачем внутрішніми мережами несе виробник електричної енергії, до якого приєднані електроустановки споживача.
До якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема, належать:
- надійність (безперервність) електропостачання;
- параметри якості електричної енергії, що розподіляється оператором системи розподілу;
- показники комерційної якості послуг оператора системи розподілу.
Згідно з підпунктами 11.4.1. - 11.4.3. пункту 11.4. розділу XІ КСР ОСР повинен дотримуватися затверджених Регулятором показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії та якості електричної енергії. Надійність (безперервність) електропостачання характеризується кількістю, тривалістю перерв в електропостачанні та обсягом недовідпущеної електричної енергії. Надійність (безперервність) електропостачання споживача характеризується такими показниками:
- індекс середньої тривалості довгих перерв в електропостачанні в системі (SAIDI) розраховується як відношення сумарної тривалості довгих перерв в електропостачанні в точках комерційного обліку електричної енергії, у яких було припинене електропостачання за звітний період, до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії;
- індекс середньої частоти довгих перерв в електропостачанні в системі (SAIFI) розраховується як відношення сумарної кількості відключених точок комерційного обліку електричної енергії, у яких було припинене електропостачання внаслідок усіх довгих перерв в електропостачанні протягом звітного періоду, до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії;
- індекс середньої частоти коротких перерв в електропостачанні в системі (MAIFI) розраховується як відношення сумарної кількості відключених точок комерційного обліку електричної енергії протягом звітного періоду до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії;
- розрахунковий обсяг недовідпущеної електроенергії (ENS) розраховується як сума добутків кількості точок комерційного обліку електричної енергії, у яких було припинене електропостачання, на тривалість довгої перерви та на середнє споживання електроенергії на відповідному рівні напруги.
Якість електричної енергії характеризується фізичними параметрами поставленої споживачу електричної енергії та їх відповідністю встановленому стандарту. Якість електричної енергії забезпечується ОСР під час надання послуги з розподілу електричної енергії відповідно до положень підпункту 11.4.6 пункту 11.4 розділу XI КСР, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2014).
Основні показники якості електричної енергії визначені у підпунктах 11.4.7 – 11.4.12 пункту 11.4 розділу XІ КСР.
Стандартна номінальна напруга Uн для мереж низької напруги загального призначення має значення 220 В між фазним і нульовим проводом або між фазними проводами:
— для трифазних чотирипровідних мереж: Uн = 220 В між фазним та нульовим проводом;
— для трифазних трипровідних мереж: Uн = 220 В між фазними проводами.
Зміна напруги не повинна перевищувати ± 10 % від величини номінальної напруги. Частота напруги електропостачання для мереж низької напруги має бути в межах, визначених підпунктом 11.4.8 пункту 11.4 розділу XI КСР.
Підпунктом 11.4.4 КСР визначається комерційна якість надання послуг, яка характеризує якість відносин ОСР зі споживачем, зокрема дотримання встановлених цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами строків надання послуг та виконання робіт щодо:
1) приєднання до системи розподілу;
2) надання послуг з розподілу електричної енергії;
3) відновлення електропостачання та забезпечення належної якості електричної енергії;
4) питань комерційного обліку;
5) відповідей на звернення та скарги споживачів тощо.